torstai 28. helmikuuta 2013

Viva la Mexico! (Jasmin)

Meillähän on normaalisti keskiviikkoisin murun kanssa se kokkikurssi, mutta tällä viikolla on hiihtoloma, joten kokkailtiin sitten kaverin kanssa kotona. Meillä oli meksikolais-tyylinen teema -tehtiin kaikki itse guacamolesta ja salsasta lähtien -jopa maissitortillat tehtiin ihan itse, omin pikku kätösin. Ja kyllä maistuikin hyvältä, kun teki kaiken raikkaista ja tuoreista raaka-aineista. Nam nam! Oli nimittäin guacamolekin hieman erilainen kuin noi kaupasta ostettavat. Vertaa johonkin Santa Marian guacamoleen niin siinä on noin 1,5% avokadoa. Just... Että kaikkea paskaa sitä tunkeekin suusta alas. Nyt avokadon suhde oli huomattavasti suurempi! :) Mä en nyt eilen laittanut Kiloklubiin, mitä söin illalla, kun oli niin monta eri ruokalajia ja yhtä söin ruokalusikallisen ja toista sit vähän enemmän. Siinähän olis mennyt ikä ja terveys. Lohduttauduin sillä, että ruoka oli hyvää ja terveellistä!

Pyöräilin taas eilen kouluun ja on kyllä ihanaa saada enemmän hyötyliikuntaa. Mulla on ensi viikolla fysioterapia olkapäästä ja sitten katsotaan millä aikataululla mä pääsen vesijumppaan ja sitten siitä pikkuhiljaa salille takas. Ihanaa! <3 

Näin kuukauden viimeisenä päivänä (Kalevalan päivä, jos satuitte ihmettelemään, miksi liputetaan) yhteenvetona sanottakoon, että kiloja on tippunut yhteensä 2, mikä on mun mielestä tosi hyvä suoritus ottaen huomioon, että se on melkein kokonaan ruokavalion ansiosta. Vaaka on näyttänyt kolme päivää putkeen jo alle 88 kg -tänään 87,8 kg. Yhteensä multa on siis tippunut 6 kiloa tammikuusta ilman, että on täytynyt kituuttaa ja kärsiä. Tätä vauhtia mä olen ensi jouluna tavoitteessa. En kyllä aseta mitään aikatavoitteita -tässähän on tarkoitus löytää pysyvä tie hyvään oloon. Toivottavasti jaksatte olla mukana tällä matkalla. :)

Tää kuva otetiin viime vuonna kesäkuussa. Olin silloin Oulussa Seiskan kuvauksissa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti