sunnuntai 10. helmikuuta 2013

Tahdon voimalla paraneminen (Katja)

Terve. Täällä ei suurempia muutoksia ole tapahtunut. Kuumetta ei enää ole, mutta nenää saa niistellä tasaisin väliajoin. Ruoka maistuu edelleen puulta, ja olenkin sitä vältellyt, ja onnistunut aika hyvin :)

Aamupala: Rahka + Banaani
Lounas: Makkara + porkkana + pari viinirypälettä
Päivällinen: Puolikas appelsiini
Iltapala: Jälkiuunia

Jep. Eipä ole oikein kalorit tulleet täyteen, mutta se ei nyt jaksa kiinnostaakkaan.

Sitten hyviin uutisiin, nimittäin muutos-parempaan uutisiin!
Eilen me käytiin lauantai illan kunniaks Mion kanssa kaupassa ostamassa vähän herkkuja. Ostin hyvää makumaasta karkkipussin, jossa about 100g + fazerin 'tumma' suklaapatukan. Ajattelin että nämä maistuvat varmasti. No olin väärässä. Oli niin makeeta, että jäi yli puolet syömättä. Siis varmaan osittain tämä sairastaminen vaikutti tuohon, mutta kyllä on pakko antaa vähän kredittiä myös elämäntapamuutokselle - ja asennemuutokselle! Ettei niitä herkkuja tarvitse kaksi käsin kiskoa 'lauantain kunniaksi', vaan että tosiaan rittää pienenpikin määrä. Jey! Olen onnellinen.

Toinen asia josta iloitsen kuin pieni orava, on se että mies oli täällä käymässä nyt viikonloppuna ja kerroin hänellekkin vähän laajemmin tästä mun ja Jasminin elämäntapamuutoksesta. Me nähtiin viimeeksi yli kuukausi sitten, ja hän sanoi että huomaa eron mussa. Kasvoista, käsivarsista ja jaloista kuulemma lähteny nämä 3,5kg (tai 5, riippuen mistä lasketaan). Mä olen todella onnellinen. 

En tiedä mistä mä olen eniten onnellinen, siitä että olen vähän edistynty, vai siitä ettei tämä muutos tunnu edes miltään isolta muutokselta? Tämä on vain asenne kysymys. Vaikeita hetkiä on ollut ehkä... nolla? En mä tiedä, jokainen vaikea hetki kerrallaan. Välillä joutuu kieltäytymään jostain ruuasta, mutta entä sitten? Se on vain ruokaa! Ja jälkeenpäin on parempi fiilis, koska on tehnyt oikeita valintoja. Ja syön edelleenkin hyvää ruokaa, mutta kohtuudella, ja harvemmin! 


Jospa mun keho olisi poistanut tämän flunssan musta huomiseen mennessä. Luulisi ainakin että tälläinen onnellisuus vaikuttaisi positiivisesti paranemiseen <3

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti