lauantai 2. helmikuuta 2013

Herkkuperse (Katja)


 Homma meinas lähtee vähän lapasesta kun mietin herkkuja siskon kanssa, kuten:

- Hesburgerin Mega ateriaa isoilla ranskalaisilla ja kurkkudipillä
- Makuunin Irttareita iiiisohko pussi (vähintään 4€!)
- Sipsejä + dippiä
- Pizzaa
 -Cokista
- Fazerin sinistä...

Ja sitä rataa. Mutta mutta, kun mä jotain päätän, niin se pitää (ainakin osittain) :) ja tämä lista jäi siis vain ajatuksen tasolle. Päivälliseksi meillä oli kalaa ja salaattia, mums! 

Päädyttiin kuitenkin ostamaan hieman enemmän irttareita kuin eilen (150g). Argh. Tavallaan ei harmita, mut sit mä jouduin luopumaan mun herkkupallosta... 

No ei tällänen hairahdus nyt maailmaa kaada, ei missään nimessä. Ja ei varsinkaan kun koko viikko mennyt todella mallikkaasti, oon syöny todella terveellisesti ja oisko ehkä yksi tai kaksi ateriaa jääny välistä kaikenkaikkiaan. Mä olen ehkä turhan tiukka ja itsekriittinen, ottaen tosiaan huomioon kokonaisuuden, joka toimii ja on hyvä.
 

Me maisteltiin tällästä uutuutta, ruis nachoja. Ei kuulu hurraa huutoja ei, siis ihan jees lisä esim salaatin kanssa, mutta yhtähyvin voin syödä hapankorppuja. Terveellisiähän nämä kyllä ovat, joten voitte itse kokeilla. 

 Terveellisyydestä puheen ollen, tämän elämäntapamuutoksen myötä mä olen päättänyt että Mio ansaitsee myös parempaa ruokaa. Kun Mio oli pieni, niin mä tein melkein kaikki ruuat itse. Sitten jotain tapahtui ja rupesin ostamaan purkki ruokaa, ja se oli todella helppoa. 
Nyt kuitenkin ajattelin, että kun mä en kerran itse ole ikinä tykännyt eineksistä, enkä niitä syö, niin miksi mä syöttäisin niitä e-koodeja rakkaimmalle ihmiselle planeetalla? Joten mä rupean nyt panostamaan hänenkin ruokaansa. 
Kuten kuvassa näkyy, tänään meillä oli tarjolla RANSKALAISIA JA LIHAPULLIA! Siis mä oon niin dorka :) tein tätä siis siksi että ranskalaisia on jäänyt pakkaseen mun edellisestä elämästä, ja jonkunhan ne on sieltä syötävä. Eli aloitan tän Mion elämäntapamuutoksen sitten, kun pakkasessa ei enää ole ranskalaisia. 
And the mother of the year trophy goes to MEEE!! (älkää ampuko)


Mutta jos yhtään lohduttaa, niin Mio rakastaa vihanneksia, joten omena ei ole kauas pudonnut puusta. Lähes jokaisella aterialla Mion lautaselta löytyy jotain vihreää ja ne uppoaa hyvin. Toivottavasti tämä linja jatkuu, sillä olisi hirveää jos Miosta tulisi kranttu vihannesten/hedelmien suhteen. 


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti