maanantai 4. helmikuuta 2013

Sekamelska postaus! (Katja)

Tänään me oltiin viimeistä kertaa yhdessä vesijumpassa ja vesijuoksussa Jasminin kanssa. Ens kerralla mä menen joko yksin tai sitten löydän korvaavan treenikaverin! Toivotaan että J paranee nopeasti ja me päästään takas rutiineihin! 

On kiva urheilla vaihtelevasti. Viimeisen kuukauden mun viikot on ollu suurinpiirtein:
1x Uimahallia
1-2x Tanssia (Zumbaa)
4-5 x Kävelyä

Olisi kiva jos voisi opetella pitämään punttitreenistä, mutta toistaiseksi se ei kyllä ole mun juttu. Ehkä sitten kun kiloja on lähtenyt, maha poissa ja saanut kuntoa hieman parempaan suuntaan niin sitä voisi kokeilla uudelleen jonkun ohjaajan kanssa. Uskon ehdottomasti että ongelmana on se, etten tiedä oikeaa tekniikkaa, ja ärsyttää tehdä jotain, kun ei ole tietoa että teenkö mä ne liikkeet oikein. Onneksi mulla on ravintoterapeutille + PT:lle aika sitten synnytysen jälkeen, jolloin voin häneltä pyytää neuvoja. 

 
(haen inspiraatiota vanhoista kuvista, tää on otettu ekan raskauden keskivaiheilla. Jokainen voi ihan itse miettiä että kannattiko MUN syödä sitä kakkua? Järki käteen hei nainen...)

Syömiset on menny hyvin! Pidän edelleenkin tästä salaatti/vihannes painotteisesta ruokavaliosta, ja perunaa/riisiä/pastaa mulla ei ole ikävä. Leipää mä syön edelleen, kunhan se vain on runsaskuituista. Vaikka ravintoterapeutti sanoi että olisi hyvä lisätä hiilareiden määrää, niin siinä en ole onnistunut, koska en hirveästi pastasta välitä, riisi tulee jo korvista (nim.merk. naimisissa afrikkalaisen kanssa 3vuotta, joka syö riisiä poikkeuksetta ihan jokapäivä!!), ja perunaa... No perunasta mä kyllä pidän, se ei vaan ole nyt mahtunut lautaselle viime aikoina.
Mulla loppui myös mun weetabixit tuossa pari päivää sitten, ja ostin nyt niiden tilalle All Bran  Regularia, jotta tulisi kuitija tarpeeksi, ja ne olikin hieman parempi vaihtoehto kuin weetabix kuitujen kannalta, kun rupesi lukemaan pakkauselostetta :) ja sitten taas huomasin että All Branissa on enemmän sokereita... Siis pitää olla niin tarkkana! Miksi kaupassa ei vaan voi olla kirjotettuna hyllyn alaosaan että 'tämä on terveellisin vaihtoehto kaikista'!!!? Tekisi hommasta hieman helpompaa. 


Muuten mä olen syöny tänään seuraavasti: 
Aamupala: Rahkaa + mysliä + mamman omenasosetta
Lounas: Salaatti + Broisku filettä 130g + raejuustoa 1,5dl
Välipala: 2 x viipaletta jälkiuunia + pålägg
Päivällinen: 250g wok classic + 130g kalaa (vähärasvaista valkoista kalaa)
Iltapala: Pähkinöitä 50g + 30g all bran + 2dl maitoa + 20g tumaa suklaata

Mun ehdottomin (onko tämä edes oikea sana?) ongelma on illat. Syön mielestäni hyvin päivisin (?) ja silti illalla iskee nälkä. Jahkailen siis tälläkin hetkellä että pitäiskö sitä vielä kiskaista jotain nassuun ennen nukkumaanmenoa? Jasmin + laihdutusten jumalat varmasti käskisivät mut pois jääkaapilta, ja ajattelin nyt neuvoanne noudattaa... 


Mutta edelleen kalorivaje huitelee tuolla 1000 paikkeilla, mikä ei kyllä varmaan ole hyvä, vai olenko väärässä? 
 
 

1 kommentti: