torstai 24. tammikuuta 2013

Torstai on toivoa täynnä! (Jasmin)

Muru sai joululahjaksi pastakoneen ja tänään hän kokeili sitä ensimmäistä kertaa.



Voin sanoa, että oli ehkä parasta pastaa, mitä olen ikinä syönyt! :) Nyt pitäis vaan löytää reseptejä, että pastasta saisi täysjyväistä. Onko vinkkejä? Oli taas helppoa, kun laitoin Kiloklubiin ainesosat ja se laski kalorit valmiiksi.



Tänään oli taas kaikki pallurat vihreällä, success!!! :D Ja kalorimäärään olen tyytyväinen. Huomenna olemme illalla menossa syömään kaveripariskunnan kanssa, joten lounaaksi sitten paaaljon kasviksia! :) Sitten illalla leffaan katsomaan Django Unchained. Mä rakastan käydä elokuvissa ja on ihanaa, että muru jakaa tämän "intohimon" mun kanssa. Se tosin tykkää eniten kauhuleffoista ja mä taas oon ihan täys pelkuri. Mutta urheasti olen käynyt nyt kuusi kauhuleffaa katsomassa hänen kanssaan. Ja kyllä, pidän laskua! Voin sitten joskus hyvällä omallatunnolla pyytää häntä tulemaan kanssani katsomaan romanttista komediaa. ;) Mun lempigenre on kuitenkin action-leffat, jossa saa nauraa ja jännittää. Tykkään myös supersankari-leffoista. Kyllä, olen nörtti - ja ylpeä siitä! :)

Mut jos palataan tuohon ulkona syömiseen vielä... Mä olen ollut aika monessa ravintolassa töissä ja tarkistellut annoksien kalorimääriä ja voin sanoa, että on moni ruoka jäänyt syömättä sen jälkeen! Yhdessäkin ravintolassa oli yksi annos, jossa oli liki 3000kcal! WTF?! Teki kyllä pahaa myydä sitä sen jälkeen; mietin aina, että pitääkö vinkata asiakkaille, että valitse jokin kevyempi vaihtoehto... Nämä taulukot on tarkoitettu ihan yleiseen tietoon, eli jos joskus haluat tietää, paljonko kaloreita löytyy tietystä annoksesta niin kysy rohkeasti tarjoilijaltasi sitä taulukkoa. Esimerkiksi Fransmannin ranskalaisessa sipulikeitossa on per annos 116kcal. Kelpaa! :) Rossossa on hienosti merkattu uuteen listaan kaikki annokset, jossa on alle 800kcal/annos. Siitä pointsit heille!

Tänään oli taas lenkkipäivä Katjan kanssa. Reittiin ei mennyt vähempää, mutta ei myöskään enempää aikaa kuin aikaisemmin. Huomenna me mennään jo iltapäivästä. On kiva kävellä reitti joskus päivänvalossakin! 
Mähän pyöräilen joka päivä yliopistolle ja oon ottanut siitä nyt kaiken irti. Mä rakastan talvisia päiviä varsinkin, kun aurinko paistaa. Tänäänkin mä nautiskelin kauniista päivästä ja ihastelin maisemia samalla, kun pyöräilin luennolle. Parin viikon päästä sekin hupi sitten loppuu. Onneksi vaan toistaiseksi, sillä lääkäri lupasi, että tulen täysin kuntoon. :)

Eli iloisia talvisia hetkiä teille kaikille! <3

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti