keskiviikko 16. tammikuuta 2013

Jasminin mietteitä...

Meille oli tullut toivomus, että laittaisimme jo otsikkoon heti, kumman tekstistä on kyse (vaikka se tuolla lopussa kyllä lukeekin.....), joten here goes. Tästä lähin mä laitan tohon otsikkoon, että kyseessä on mun mietteet.. :)

Me aloitettiin murun kanssa tänään kokkauskurssi in English työväenopistolla. Lähettiin kurssille mukaan hyvän ystäväpariskunnan kehoituksesta ja tosi hyvä mieli jäi ekasta kerrasta! Me saadaan aina reseptit mukaan, niin mä voin aina sit laittaa ne Kiloklubiin ja se laskee mulle valmiiksi kalorit. Hienoa, peukku tälle!
Eli keskiviikkoisin mä kyllä laitan suuhuni, mitä siellä kokataan. Katson kylläkin annoskokoja, että no worries. Me kyllä maistellaan joka kerta viinejä siellä, mutta annoskoko on 6cl, että se ei vielä kaada maailmaa (maisteltiin kahta ja sit mä *jouduin* juomaan vielä murunkin loput sen toisesta lasista, kun hän oli autolla). Tänään löysin uuden huippuhyvän valkkarin, nam nam! Mut joo -siinäkin on aika paljon kaloreita, että se on kiva herkku -mutta aina silloin tällöin. Normaalistihan alkoholi ei kuulu mun ja murun elämään. Kyllä mä silloin tällöin voin juoda, mut mun mielestä se on menettänyt hohtonsa. Mä oon niiiin been there done that.

Tuli vaan mieleen, kun tässä nyt on pinnalla kaikenmaailman Jutan superdieetit yms. yms... Mua ei kiinnosta treenata ja syödä sellasta "laihdutusruokaa" niin kuin siinä ohjelmassa. Mä haluan syödä normaalisti hiilareita, protskuja ja muita asioita. Ja nyt tarkoitan normaalilla siis ihan normi-annoskokoja, millä ihmiset pärjää ihan oikeasti. Täähän ei ole mikään dieetti -vaan elämäntapamuutos! Mä haluan oppia syömään *oikein* ja mun mielestä kukaan ei voi vetää loppuelämäänsä mitään sellaista ruokavaliota, mistä esimerkiksi Jutan ohjelmassa puhutaan (ja tajuan kyllä, että se ei ole tarkoituskaan). Mun tarkoitus ei todellakaan ole haukkua -kyllähän se nyt näkyy, että tuloksia tulee! :) Mut mä haluan edetä hitaasti ja varmasti eteenpäin. Tarkoitushan on, että tää on pysyvä muutos, ei mikään jojoilu. Niin kauan, kun tuloksia tulee, niin mä jatkan tällä samalla linjalla.


Tässä on mun keskiviikko:



                                       



Syy siihen, miksi mä en yleensä julkista, mitä mä syön on se, että mä laitan kaiken niin yksityiskohtaisesti, että lista on liian pitkä saadakseni siitä kunnon printscreenin, haha! Nytkin piti laittaa kahtia. En mä tiedä - kiinnostaako teitä nähdä, mitä mä syön?
Jotkut noista on ihan täysin omasta päästä keksittyjä. Esimerkiksi meillä oli tänään koulussa lohi-kasvispataa. No ihan kuin Kiloklubista löytyisi sama juttu. Juju on siinä, et koulussa kerrotaan aina, paljon niiden annoksissa on energiaa/100g. Mä katon siitä ja yritän sitten soveltaa, että saisin ainakin saman kalorimäärän laitettua tähän. Mua siis kiinnostaa tietää, paljon jossain tietyssä asiassa on kaloreita, että oppisin! Joskus laitan etukäteen tuonne asioita, joita haluaisin syödä -ja jos arvot menee päin prinkkalaa, niin sitten mä en yksinkertaisesti syö niitä. Simple! Näinhän mä opin, ettei kannata napostella! :D

Mutta nyt on kilttien tyttöjen nukkumaanmenoaika. Pitää olla skarppina koulussa huomenna! Good night!




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti