perjantai 25. tammikuuta 2013

Ruokajuttuja

Me tehtiin heti aamutuimaan (no okei, puoli 12) Jasminin kanssa lenkki kirppikselle, matkaa tuli taitettua 6km, mikä on mulle ennätyspitkä matka :) Siis kelatkaa mikä laiskimus mä olen ollut! Henkisesti jäi hyvä fiilis, mutta pakko myöntää että maha ei ehkä ihan ole samoilla linjoilla näistä pitkistä lenkeistä. Alkoi supistelemaan ja pistelemään.

Me mentiin lenkin päätteeksi Jasminin kanssa yhdessä kauppaan ruokaostoksille. Kivaa vaihtelua saada kauppaseuraa. Kaupassa käynti onkin ehdottomasti mun lempparipuuhia, sillä mä inspiroidun kaikesta uudesta ja eksoottisesta! 


 Yritän muuttaa ostos tottumuksia, ja vaihtaa ostoskassin sisältöä enemmän terveelliseen suuntaan. Ei se ikinä mikään katastrofi ole ollut, mutta olla tosiaan enemmän tietoinen niistä valinnoista. Uusia juttuja tuolla kassissa on esim. maito plus, ruispuuroa sekä maitorahka, joka nyt kuitenkin on vieraillut jääkaapissani jo sen kolmisen kuukautta. Alussa sen rahkan syöminen oli kyllä työn takana, mutta mä olen todella oppinut pitämään siitä, ja se on ehdottomasti mun yksi lemppariaamupaloista! 
Kappas - ihminen on muutoskykyinen?


Basic aamupala: joko pelkkä maitorahka ja kahvi, tai sitten vähän tuhdimpi versio (250kcal):

Maitorahka
30g mysliä
2 tl mustia sesam siemeniä
1 rkl mamman tekemää omenasosetta (ei sisällä sokeria) 

 
 
Muita juttuja joita viime päivinä on tullut ostettua on mustat sesam siemenet. Mua kiinnostaa erityisesti kaikki erikoinen :D  ja kaiken erikoisen terveysvaikutukset :) haluisin kokeilla jos jonkinlaisia superfoodeja ja uusia yrttejä etc. Nuo seesamsiemenet ovat hieman vaaleita terveellisempiä ja sisältävät runsaasti kalsiumia, siksi ne sopivat tälläselle pallomahalle erityisesti nyt raskausaikana! Myös tämä Plus maito on tullut jäädäkseen mun jääkaapin oveen. Otan lasillisen joka päivä!

 
Tänään/viimeistään huomenna mä teen sen salaatin, josta oli jo aikasemmin puhetta! Tavallisen salaatin sijaan mä ajattelin kokeilla tällästä vuonakaalta ekaa kertaa! Niin mielenkiintoista testailla uusia juttuja ja ihastua uusiin raaka aineisiin.


Mä myös tykkään jakaa näitä ideoita, joten täältä saattaa löytyä tulevaisuudessa jos jonkinlaisia ruokia! 


Toisaalta erilaisuuden vastapainona on hyvä syödä ihan tavallista ruokaa. Lenkin jälkeen mä teinkin vähän reilumman annoksen lounasta itselleni. Annoksessa 590kcal. Eipähän jääny nälkä. 

Nyt vettä juomaan mars!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti