maanantai 21. tammikuuta 2013

21.01.2013 (Katja)

 Mua kyl niin taas mietityttää nää kalorivajeet. JO-oo saan huomenna enemmän vastauksia sieltä ravintoterapeutilta, mutta silti! Netistä yrittänyt kaivaa jos jonkinmoista ideaa että mikä olisi sellainen sopiva energiavaje, ja yleinen vastaus tuntuu olevan sellaset 500-700 per päivä. Ja jos mä nyt olen ymmärtänyt oikein niin liian suurella kalorivajeella on se haittapuoli, että heti kun keho saa sitten hieman normaalia enemmän kaloreita, niin ne varastoituu, ja että liian suurella kalorivajeella on taipumus olla petollinen laihduttajalle, sillä paino saattaa lähetä lihaksista. Mä tunnen olevani ihan pihalla, ja pääpointtina siis se etten halua tehdä mitään isoja virheitä tämän elämäntapamuutoksen myötä, ja joutua sitten vastaanottamaan lisäkiloja vain tietämättömyyden myötä. 


No sitten siihen kalori tarpeisiin. Mistä ihmeestä mä tiedän, mikä on mun oma kaloritarve per päivä? Nuo netistä löytyvät kalorilaskurit pukkaavat mun kokoiselle naiselle lähes 3000+/-, ja tuo on vain ylläpitävä kaloritarve(ei liho eikä laihdu). Enhän mä nyt tollasia määriä voi syödä päivässä? Olisi mielenkiintoista saada faktoja itselle, sen sijaan että joutuisi arvuuttelemaan jollain keskiarvo taulukolla, joka tosiaan perustuu vain keskiarvoihin. En mä olen keskiarvo, mä olen mä!


Ja sitten siihen asiaan, että nyt mä olen lisännyt hieman kaloreita päiviin, ihan vain sen tähden että näin tuntuu kuuluvan kehotukset ihan joka suunnasta. Herää vain kysymys että mihin väliin ja mitä mun olisi tarkoitus syödä lisää? Jos mä olen kerran täynnä 1600 kalorin jälkeen, johtuen siis siitä että mun lautasella on aika paljon vihreää, niin pitäiskö mun väkipakolla ahtaa itseeni lisää, ettei kalorivajeet jää liian isoiksi?
Eikö tärkeämpää olisi kuitenkin kuunnella omaa kehoaan, kuin tujottaa kaloreita?
 

Joo eiköhän tää postaus ollut nyt tässä. Mä menen nyt nukkumaan ja nään varmaan unta näistä kaloreista. Rukoilen että olen viisaampi huomisen tapaamisen jälkeen.
Adios!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti