perjantai 1. maaliskuuta 2013

Update! (Katja)

Hei taas! Kyllä mä täällä olen vaikka hiljaista on :) 
Eilen sain tehtyä ekan kevyen jumpan sairasteluiden jälkeen. Mä olen enemmän ja enemmän vakuuttunut siitä että aamujumpat on se mun juttu, koska en kertakaikkiaan jaksa iltaisin enää ryhtyä toimeen + että supistuksia on nyt ollu kolmena iltana peräkkäin, joten siihen ei ole varmaan turvallista yhdistää jumppaamista. Tänään en ole siis pahemmin tehnyt mitään, mutta huomiselle suunnitelmissa taas kahvakuulaa aamusta.

Mulla viime päivinä ollut sellanen jännitys pään sisällä. Mietin että mitä jos mä en sitten laihdukkaan kun todella aloitan tän projektin? Tiedän että kyse on pelkästä matikasta, ja siitä että jos liikkuu ja syö oikein ja oikeassa suhteessa niin ei se voi mennä väärin. Muttakun se silti tuntuu pelottavalta ajatukselta, mitä jos mä olen se luonnonoikku, joka ei kaikesta huolimatta kykene siihen? 
Taas mä kaivan järjen käteen jostain ja totean että kaikki on asenteesta kiinni! Ja niin hyvä tukiverkko kun mulla on, niin ihan varmasti tulen laihtumaan just sen verran kuin itse haluan. 
Katsoin taas Juttaa ja siinä oli niin motivoiva henkilö mukana, joka pääsi tavotteisiin koska todella oli päättänyt pystyä siihen muutoksen. Kaippa sitä vain pitää uskoa itseensä? Siitähän tässä on kyse. En malta odottaa että saan tämän projektin sitten kunnolla käyntiin, koska nyt paino junnaa paikoillaan, mikä tosin oli siis hyvinkin odotettavissa näillä raskaus viikoilla. Hyvä lähtökohtahan mulla on, kun olen pystynyt koko raskauden olemaan ilman painonousua, joten pisteet siitä mulle :) (omakehu haisee?)

Mulla toimii motivaattorina tosi paljon se että katson paljon ohjelmia telkusta, jotka liittyy painonpudotukseen. Siitä saa itselle insiraatiota, vinkkejä, ja esimerkkejä siitä minkälainen EI AINAKAAN HALUA OLLA! Mun lemppariohjelmat on: Suurin pudottaja, Jutta ja puolenvuoden superdietit sekä hurja muodonmuutos. Sais tulla lisää tälläsiä ohjelmia telkusta mun puolesta :) 
Myös muiden blogien lukeminen motivoi. Saa ideoita ruokailuun silloin kun omat jutut tökkii. Saa motivaatiota liikuntaan ja niin edelleen. 
Pyörin myös paljon youtubessa erilaisia treenivideoita katsellen ja sitten mä yleensä valkkaan valmiiksi seuraavalle päivälle jonkun hyvän treenipätkän. 
Suurin motivaattori on sitten kuitenkin tukiverkko. On niin hyvä että ympäriltä löytyy ihmisiä joita kiinnostaa se oma ja mun terveys. Olisi tosi vaikeaa yrittää toteuttaa hyvää ruokavaliota jos kaikki vaan mässäilis ympärillä. Oon todella onnekas, koska melkein koko perhe on lähtenyt tähän mukaan siinä mielessä, että jos me nykyään treffataan niin sovitaan että tehdään jotain terveellistä - eikä niitä rasvaisimpia vaihtoehtoja tuplajuustolla niinkuin ennen :) 


PS. Söin tänään muffinsin suklaahipuilla

1 kommentti:

  1. Hyvä Katja! Hienoa, et sä olet funtsinut näitä asioita ja että sulla on niin jalat maassa! Oon ylpeä :) Ja meitähän on tässä veneessä kaksi, joten kyllä me päästään perille, I promise!!

    VastaaPoista