maanantai 22. huhtikuuta 2013

Inbody mittaus (Katja)

Tänään oli kauan odotettu Inbody mittaus. Mittaus tehtiin Inbody 720 laitteella, ja kuulemma tämä on markkinoiden tarkin laite. 

Mä olen niin innoissani, etten tiedä mistä alottaisin! 


Eli vähän selkeemmin: 

Paino 85,8kg (-noin 1kg vaatteita)
Rasvamassa 32,3kg (37,6%)
Lihasmassa 29,8kg 

Mä menin mittarille pelonsekaisin tuntein ja odotin pahinta! Olin ihan varma, että rasvaa on 50% ja lihaksia nolla. Toisin kävi! Okei, ei nääkään mitkään hyvät tulokset sinäänsä ole, mutta paremmat kuin pelkäsin. Ja sain helvetisti lisämotivaatiota jatkaa, ihan itseni takia, mutta myös koska sain uuden ajan mittaukseen tasan puolen vuoden päähän :) haluan ehdottomasti saavuttaa parannusta siihen mennessä! 


No sitten hyviin uutisiin! Lihaksia mulla on kuulemma tosi hyvin. Viite arvo lihaksille mun pituiselle naiselle ois 22,3-27,3 ja mulla oli 29,8! Ohjaaja sanoi että tuosta voin olla ylpeä. Keho on tasapainossa aina vastakkaisen puolen kanssa (oikea/vasen käsi ja oikea/vasen jalka) eikä niissä ollut eroja, MUTTA käsissä oli huomattavasi enemmän lihaksia suhteessa jalkoihin, ja rasvaa oli enemmän jaloissa suhteessa käsiin. Ohjaaja Heidi, sanoi että voi hyvin johtua siitä että kotona tulee kanniskeltua paljon lapsia ja kuitenkin jalat jääny vähemmälle treenille. 
Tämä on sinäänsä todella hyvä uutinen, koska haluan hyvät jalkalihakset  A.K.A ison pyllyn, joten eikun treenaamaan (eli kuukauden päästä).



 Perus aineenvaihdunta 1526kcal


No sitten niihin huolestuttaviin tuloksiin. Viskeraalista rasvaa oli 130,7 pistettä. En sitten tajunnut kysyä että mitä noi pisteet on, mutta viite olisi mun pituiselle naiselle 100 pistettä. Eli reilusti mennään yli. Tavoitteena siis ensi mittaukseen saada tuo luku alle 100. Ne lähtee vain ja ainoastaan liikkumalla ja terveellisellä ruokavaliolla. Rehellisesti sanoen mä en tiedä onko tuo 130 edes paljoa, mutta sillä ei ole väliä - haluan olla terveempi joten tuo luku on pienennyttävä.


Mun ideaalipaino laitteen mukaan olisi 69,5, mutta Heidi sanoi että tuohon lisätään n. 5kg niin sitten liikutaan oikeissa luvuissa. Eli 70-75kg on ehkä se mun normipaino.

Nyt olisi siis tavoitteena pudottaa sellaiset 12kg rasvaa, lähinnä jaloista ja keskivartalosta (ei rinnoista kiitos!).

Lihasta lisää, erityisesti alavartaloon ja katotaan sitten ensi mittauksen jälkeen että onko nämä jo balanssissa. Jos on, niin asettelen itselleni sitten seuraavia haasteita!

Kaikenkaikkiaan tuosta mittauksesta jäi tosi hyvä fiilis. Kiva tietää ne omat luvut, vaikka osa hirvittääkin. Eí se todellisuus muuksi muutu vaikka kuinka silmänsä sulkis, mutta nyt kun noi on tiedossa niin suunta on vain alaspäin!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti