sunnuntai 21. huhtikuuta 2013

Elossa ollaan! (Jasmin)

No niin, viimeksi kuin kirjoittelin tänne niin sydän tykytteli ja ei ollut kivaa. Torstaina olin hoitamassa Mioa, kun Katja oli asioilla ja vein häntä rattailla, kun tykyttelyt alkoi uudestaan. No yritäpä siinä nyt sitten reippailla, kun sydän haluaa tulla ulos rinnasta. No can do. Ei muuta kuin täyskäännös takas ja Mion kans kotiin. Soittelin siinä sitten lääkärin kanssa ja sainkin ajan samalle päivälle sydänfilmiin ja yllätys yllätys, verikokeisiin! Lääkäri ei ollut sanallakaan maininnut, että verikokeisiin kans ja aikani vänkäsin labrahoitajan kanssa, että tässä on nyt kyllä joku erehdys, mutta ilmeisesti ei ollut. :/ Onneks muru oli mukana ja se tuli niin yllätysmomenttina, etten ehtinyt paljoa panikoida. Itku pääsi kuitenkin ja kädessä ruma mustelma nyt.


EKGssä ei näkynyt mitään ihmeellistä ja ei tainnut verikokeistakaan ilmetä mitään, kun ei ole soitellut. Tosin mulla on tiistaina uusi aika samaiselle lääkärille, kun se rupeaa nyt pistämään kortisonia mun olkapäähän. Onkohan se lääkäri vähän sadisti, kun viikon sisällä pakottanut mut monta kertaa neulatyynyksi ja nyt alkaa joku helvetin kerran-viikossa-neljän-viikon-ajan-pistoksia -ajanjakso. Piikkikammoiselta alkaa loppua huumori! :'(
Lääkäri sit vaan sanoi, että liian kova treenaaminen oli aiheuttanut tykyttelyt. Oon nyt ottanut vähän iisimmin. Kävin sauvakävelemässä ja salilla lauantaina sekä tein treenit. Tänään välipäivä.

Paino on muuten vihdoinkin lähtenyt laskemaan, JES! Tänään oltiin 84 kilossa ja toivottavasti pian mentäis alle. Sit oltais ihan uusissa lukemissa mulle - huikeeta!!

4 kommenttia:

  1. Tsiisus minkä näköinen jälki. Huhhuh!

    Voi Jasmin, alat olla jo hyvissä lukemissa!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No älä, voin sanoa, ettei Terveystalolla koskaan tehty tollaista jälkeä. Se on jopa levinnyt tosta laajemmalle alueelle ja onhan tosta nyt huomenna jo viisi päivää. Huoh. :/

      Joo, pian on 10kiloa lähtenyt since January! Vielä kun mä saisin mun stressihormonit katoamaan elimistöstä niin olis varmasti vielä helpompaa. ;)

      Poista
  2. Aika rankalle kuulostaa.. Kovin tuntuu pelkälle suorittamiselle kaikki, painonpudotus, liikunta, opiskelut jne. Olisi varmaan hyvä kuunnella sitä omaa kehoa ja opetella hölläämään pikkuisen. Vähärasvainendietti voi olla paha sydämelle, koska sydänkin on lihas ja jos rasvaa ei tule keho joutuu ottamaan energian lihaksesta.
    Harjoittele vaikka tietoista läsnäoloa ja opettele rentoutumaan :) Tsemppiä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep -voin sanoa, että stressimörkö on käynyt vierailulla. Sit kun mä suoritan päivät pitkät niin illalla sänkyyn mennessä, kun pitäis rauhoittua niin mieleen tulee kaikki huolet yms. ja yritä nyt siinä sitten nukkua! Nyt tällä viikolla on mennyt hyvin -uskokaa täi älkää- mä latasin iPhoneen jonkun meditaatio applicationin, jossa rauhallinen naisääni puhuu mulle hengittämisestä ja siihen mä keskityn, kunnes mä nukahdan. Se harjoitus kestää 15 minsaa ja en oo vielä kertaakaan pysynyt hereillä loppuun asti, että ihan jees. :) Että tässä nyt yritetään oppia rentoutumaan! Kiitos kommentista! :)

      Poista