keskiviikko 10. huhtikuuta 2013

10.04.2013 (Katja)

Eilen meillä kävi uusi terkka taas kotikäynnillä mittaamassa Maita. Tyttö on nyt kolmen viikon aikana ottanut kilon verran painoa, joten iso se on jo ainakin mun mielestä! Aika hurahtaa ja noi vastasyntyneet on vastasyntyneitä vain pienen hetken. 

Juttelin tän uuden terveydenhoitajan kanssa myös tästä liikuntakiellosta, ja hän oli samaa mieltä kuin edellinen. Saan toki kävellä ja tehdä kevyttä liikuntaa, mutta kaikki hyppiminen/juoksu ja muut rasittavat on kiellettyjä 22.5.2013 kun mulla on jälkitarkastus. Myös lihaskuntoa pitäisi välttää. 
Tänään mä ajattelin siis näin vaihtelun vuoksi taas kävellä äitin luo, jonne matkaa kertyy 4km. 

Ruokapuolestakin tällä terveydenhoitajalla oli sanottavansa, ja oli siis sitä mieltä että pitäisi saada 2400 kaloria päivässä nyt kun täysimetän. Hän kertoi, että imetys kuluttaa keskimäärin 600kcal päivässä, ja jos mä 'laihdutan' imetyksen aikana, niin maidon kauttaa saattaa poistua kuonat, joka ei tietenkään ole hyvä asia vauvalle. En kyllä kuitenkaan ajatellut syödä 2400kcal päivässä, koska tää projekti tyssäis siihen.

Odotan innolla että pääsen inbody mittaukseen 22.04.2013, jolloin saan juuri oikeat kalorimäärät itselleni tietoon ja ravintoterapeutilta neuvoja enemmän ruokailun suhteen. Samana päivänä mulla on liikuntaohjaajan kanssa tapaaminen, ja me tehdään mulle sitten jonkinlainen plääni tulevaisuudelle.

Kävin tässä jotain kuvia läpi jota tässä synnytyksen jälkeen on otettu. Siis ihan perus kuvia kun istun vauvan kanssa, ja voi tsiisus en kyllä todellakaan ole vielä tyytyväinen, vaikka vaaka lupaakin että muutosta on tapahtunut. Mulla on joku ihme taipumus siihen, että kun katson peiliin niin olen melkein poikkeuksetta tyytyväinen siihen mitä nään, mutta kuvista se totuus näkyy! Ihan hirveetä katteltavaa, ja antaa taas ehdottomasti lisä motivaatiota jatkamaan tätä projektia. Siis kaameeta (mukaanlukien ilme). Pakko jakaa: 


Eipä täs muu auta ku lähteä kävelemään!


1 kommentti:

  1. Hienon työn olet jo tehnyt!
    Tuo 2400kcal kuulostaa kyllä aika paljolta, mä oon törmännyt useimmiten että imettäjälle suositellaan 1800kcal päivässä vähintään, ja että imetys kuluttais noin 500-700kcal, joten tuolla vajeella painon kuitenkin pitäisi pudota, muttei liikaa. Raskauden aikaisen painon pudotus ei ole niin "vaarallista" mutta jos painoa on ollut jo pidempään, niin silloin kuona-aineitakin on enemmän ja voivat vapautua maitoon. Mutta tuohonkin expertit ovat sanoneet että puolen kilon viikkovauhti laihdutuksessa on ok, eikä sen pitäisi vaikuttaa maitoon. Ja kyllähän se kävely auttaa kiinteytymään ja on parempi kuin ei mitään! Ja kuitenkin suurin osa painonpudotuksesta tapahtuu ruokavalion perusteella, liikunta on vaan lisä. :)
    Mutta kuten sanoitkin, sulla on se ravintoterapeutin tapaaminen edessä joten eiköhän ne osaa neuvoa oikein.
    Tsemppiä jatkoon!

    VastaaPoista